![]() |
Cronica muzicală on-line |
GÂNDURI
(Smaranda Oțeanu-Bunea – 20 februarie 2012)
Când fac retușuri la cartea care tocmai intră la tipar (a 9-a la număr) am același regret, combinat cu bucurie, ca atunci când, la OPERA COMICĂ PENTRU COPII am încheiat repetițiile și lansăm încă o premieră. Asupra filelor cărții, doar eu mă aplec. La OPERĂ sunt soliștii, dansatorii, scenograful, coregraful, regizorul..., un întreg ansamblu care a trudit zile bune, dar nu pot să nu fiu atentă la ultimele detalii, să nu verific dacă întreaga construcție – fie balet, operă, musical sau recital extraordinar – are suflu, dinamism, vervă și culoarea, sarea și piperul care țin atenția încordată, care cuceresc micii melomani. Și, odată finalizate, și filele unei cărți, și o nouă montare pornesc spre public, fiecare împlinindu-și destinul. Le urmăresc traseul, trag concluziile, apropo de impactul cu cititorii, cu spectatorii, dar pe zi ce trece observ că își găsesc independența și se depărtează de mine.
Am și regrete și bucurii nedesimultate... FILE din CRONICA MUZICALĂ ON LINE, lansată de mine în 2005, în colaborare cu CIMEC, îmi aduce satisfacția că sute de pagini s-au strâns, în ani, cu atât mai mult cu cât în presa scrisă, critica muzicală e floare extrem de rară. Să nu uităm, condeiele de primă mărime, la fel ca și în MELOS – la 22 de ani de la apariție – sunt în linia întâi. Vezi Daniela Carman-Fotea, Grigore Constantinescu, Elena Zottoviceanu, Costin Popa, publicistul Mircea Bunea. Iar OPERA COMICĂ PENTRU COPII – cu pregătiri de ultimă oră pentru baletul CENUȘĂREASA, pentru musical-ul DIAMANTUL și GÂSCA ( după Conan Doyle), pentru încă un REGAL (mozaic de arii din opere, canzonete, dansuri moderne etc.), propunându-și în continuare un ritm trepidant de repetiții, fără de care nu și-ar menține standardul la care a ajuns, nu ar răspunde prompt celui mai exigent public – nu poate să nu stîrnească invidii! Invidii care iau uneori forme aiuritoare, atunci când își găsesc ecou și portdrapel în persoane care nu știu să construiască nici măcar un coteț, care nu au condus, în veci, nicio Baracă de Pompe Funebre, care nu au văzut în viața lor vreo reprezentație OCC, dar în nimicnicia lor, făcând jocul celor care nu au mai putut să îngroape în gunoaie, după o exploatare de decenii, fosta sală a fostului TEATRU GIULEȘTI – se cred atotștiutori și dau verdicte caraghios de strîmbe, pe care, bineînțeles, realitatea le spulberă... Oare, cum or putea să doarmă liniștiți?! După 13 ani de la fondare, după 9 ani de la instituționalizare, cu 60 de titluri în repertoriu, cu 200 de reprezentații și 60000 de spectatori pe an, cu 15 PREMII INTERNAȚIONALE și 21 PREMII NAȚIONALE, cu turnee în toată lumea, cu un sediu artistic de o rară frumusețe, o sală de 450 de locuri și o acustică perfectă (o construcție aparținînd arh. Horia CREANGĂ, nepotul lui ION CREANGĂ și fan LE CORBUSIER, scoasă la lumină de OCC în doi ani și jumătate, după decenii de înstrăinare și degradare) – OPERA COMICĂ PENTRU COPII invită micii melomani în fiecare luni și marți (orele 11,00 și 13,00), dar și vineri seara, ora 19.00 (cu excepția perioadelor de turneu), să vină să-și întâlnească vedetele preferate. Acolo, la final, în Marele FOYER de marmură se încing discuțiile despre MOZART, BACH... Dar și despre ultimele șlagăre internaționale, ultimele band-uri, musical-urile stagiunii noastre. Nu mai vorbesc de spectatorii care vin din sectorul 6 al Capitalei, mulți dintre ei intrând pentru prima oară într-o la sală de muzică, de operă și care sunt extrem de încântați că la doi pași de casa lor OPERA COMICĂ PENTRU COPII îi invită, cu mic, cu mare, ca pe cei mai buni prieteni. |
Copyright: cIMeC – 2012