Smaranda OŢEANU-BUNEA, critic muzical Cronica muzicală on-line     HOME
BĂTĂLIE CUMPLITĂ! Opt pe un loc la Selecţia finală pentru MAMAIA COPIILOR
(Smaranda Oțeanu-Bunea, muzicolog – 28 mai 2006)
Şi ediţia a Vl-a – 2006, MAMAIA COPIILOR, pare să fie un succes de rang naţional! 212 copii au fost înscrişi în cele trei grupe (de la 4 la 7 ani, 8-12, 13 -18) – doar la Secţia Interpretare, la Selecţia finală care s-a desfăşurat cu mari emoţii, în acest week-end, la Sala mică a Palatului Naţional al Copiilor. Închipuiţi-vă sute de mici solişti, plus părinţi, bunici, profesori şi o paradă de costume – care de care mai aduse în ton cu moda, cu culorile primăverii, cu textul cântecului, cu bugetul familiei care, fie vorba între noi, face eforturi inimaginabile pentru ca să fie recunoscut talentul juniorului sau junioarei...

Ce mai, febra cântecului, de data asta, a cuprins ţara şi, fiecare concurent, cum a putut, a venit în capitală de prin toate cotloanele româneşti. S-a văzut clar că nu-i de joacă, podiumul nu iartă şi, indiferent de vârstă, trebuie aleasă melodia potrivită vocii, posibilităţilor respective, trebuie să existe un negativ bine făcut, trebuie studiată mişcarea scenică... – ce mai, în câteva minute trebuie convins juriul, format din specialişti cu multă experienţă – să dea notele cele mai bune! Şi, nu-i de mirare că s-au auzit compoziţii de ultimă oră, dar şi şlagăre semnate George Grigoriu, Aurel Manolache, Temistocle Popa, Marius Ţeicu, Dan Dimitriu, Viorel Gavrilă, că s-a cântat şi s-a dansat şi pe ritmuri populare, şi latino, toate la un loc – twist, tango, rumba, samba completând un tablou muzical extrem de dinamic, de convingător. De la „Lalele” la „Dă Doamne, cântec”, de la „Şubidu” la „Marea albastră”, de la „Broscuţa Oac” la „Măicuţa mea” – s-a creat un vârtej de imagini, de melodii care au ţinut în priză audienţa.

Dar, nu pot să nu recunosc, ceea ce a ieşit pur şi simplu în faţă, ceea ce a impresionat fără drept de apel: prestaţia fetiţei din Chişinău, Mihaela Chişinencu, cea care ne-a făcut să ne ţinem respiraţia atunci când a transmis cu vibraţie, cu har, cântecul lui Aldea Teodorovici, pe versurile lui Grigore Vieru, despre sfânta limbă română, povestind simplu, pentru ce e bolta mai albastră, pentru ce bat clopotele la Putna, pentru ce sunt mai puternici Carpaţii... Vedeţi dv., de fapt, acesta este marele câştig al evenimentului pe care, de şase ani încoace îl numim „MAMAIA COPIILOR” -, o construcţie excelentă, cu bătaie lungă în ISTORIE şi, care aparţine Maestrului AUREL MANOLACHE: dincolo de faptul că se descoperă talente, că se crează pas cu pas un repertoriu pentru copii, că cei mai mici artişti dialoghează fără trac, fără inhibiţie cu marele public de toate vârstele, că se cern valorile, că se taxează imediat insistenţa cu care se bagă pe gât concurenţilor cântece plângăcioase, patetice, la fel compoziţii neinspirate – este vorba de imbatabila lecţie a dragostei, a respectului pentru muzică, pentru familie, pentru ţară, într-un secol în care copiii americanilor sau africanilor îngheaţă cu mâna pe inimă când răsună imnul ţării lor, iar noi, cu excepţiile de rigoare, într-o inconştienţă care ar putea să ne coste mult prea mult, bagatelizăm cuvântul „patriotism”.
Copyright: cIMeC – 2006