ANUL MOZART
(Smaranda Oțeanu-Bunea, muzicolog – 15 ianuarie 2006)
250 de ani de la naşterea uriaşului Mozart! Toată lumea muzicală îl sărbătoreşte şi nu putem să nu răsfoim şi agendele noastre.

Astfel, la FILARMONICĂ, de curând, sub bagheta lui Cristian Mandeal, chiar în zilele de 5-6 ianuarie s-au interpretat Simfoniile 29 şi 40, Concertul nr.5 pentru vioară şi orchestră, solist Takashi Shimizu. Realmente, un medalion „Mozart” de zile mari, pentru ca la sfârşitul lunii februarie, invitaţi fiind Misha Katz şi Jean-Bernard Pommier, să se propună spre audiţie Concertul pentru pian şi orchestră în La major şi Recviemul.

La OPERA NAŢIONALĂ, sub bagheta lui Vlad Conta se pregăteşte premiera „Cosi fan tutte”, în regia lui Ştefan Neagrău, scenografia Viorica Petrovici, printre solişti aflându-se Irina Iordăchescu, Sidonia Nica, Simonida Luţescu, Vicenţiu Ţăranu, Ion Dimieru, Marius Manea, Valentin Racoveanu, Sever Barnea ş.a.m.d.! Aş spune, un examen pentru noua conducere a primei scene lirice – director general Cătălin Ionescu-Arbore, un eveniment mult aşteptat de fanii operei şi, nu numai.

Şi FORMAŢIILE MUZICALE RADIO sunt ca de obicei la înălţime: Horia Andreescu se va afla la pupitrul ORCHESTREI NAŢIONALE RADIO miercuri, 25 ianuarie, având în program simfoniile 31 şi 40, precum şi Concertul pentru pian şi orchestră în do minor – solistă Dana Borşan. CVARTETUL VOCES va oferi capodopere de gen joi, 26 ianuarie, iar în simfonicul de vineri 26 ianuarie, dirijat de Tiberiu Soare, se anunţă „Exultate jubilate” – pentru soprană şi orchestră, Missa Încoronării şi Simfonia concertantă pentru vioară, violă şi orchestră.

În fine, OPERA COMICĂ pentru COPII readuce în atenţia micilor melomani savuroasa partitură mozartiană „Directorul de teatru”, în regia lui Radu Gabrea, scenografia Viorica Petrovici, promiţând şi reluarea succesului „Bastiene şi Bastienne”, spectacol regizat de Cristian Mihăilescu. ANUL MOZART, aşadar, pare bine marcat de ansamblurile noastre. Rămâne ca publicul să-şi dea verdictul.