Eveniment editorial
„Opera Miracol”, al 11-lea volum semnat Costin Popa!

(Smaranda Oțeanu-Bunea – 25 mai 2020)

coperta Este in memoriam GRIGORE CONSTANTINESCU, este scris cu gândul la marele prieten LUDOVIC SPIESS, în albumul foto nu-și uită prietenii, se bucură de inventivitatea, rafinamentul coperții inobilate de TUDOR BANUȘ, aleargă la toate sălile românești – premiere, festivaluri, nu ratează evenimentele internaționale..., cronici, recenzii, relatări scurte, de mare conciziune, relatări nuanțate... Cărțile Domnului Popa nu se răsfoiesc, SE CITESC – dacă întradevăr vrei să afli ce gândește un critic muzical superinformat, documentat, extrem de atent cu fiecare frază, trebuie să citești atent, dacă e cazul – iei notițe! Poți să nu fii de acord cu demonstrația domniei sale, dar, oricum te pune pe gânduri, pentru că dincolo de voce, rol, stil, exact momentul creat, face comparații, te trimite la alte experiențe, adică PLANETA OPEREI nu e singuratecă și cu evenimente tainice – totul se poate afla, iar COSTIN POPA – ȘTIE! Habar nu am dacă tinerii muzicologi sunt pasionați de cercetare, dar fără Arhiva de Aur a marii muzicologii, fără monografii de marcă, fără cărțile Domnului COSTIN POPA – o ISTORIE A OPEREI, de exemplu, – nu poate exista!

Citiți cu atenție orice cronică înserată în OPERA MIRACOL. Scrie, la un moment dat, că instrumentiștii au cântat cu atenție și preocupare... Nu lăsa fraza, urmeaz-o, pentrucă imediat reclamă nesiguranța cornului englez, care nu putea trece neobservată… Adică, sigur, CP că nu are verbul tăios, dar nici nu sare peste greșeli flagrante, iar dacă nu-i plac costumele, evită elegant detaliile și declară că au, totuși... o oarecare varietate...

Bucuria-bucuriilor
/FESTIVALUL ROSSINI DIN PESARO! O descoperă pe Jessica Pratt, o australiancă născută în ANGLIA, îi recunoaște supraacutele de coloratură dramatică, filajele, cantilenele, contrastele..., agilitățile în registrul înalt..., chiar dacă notele grave sau mai estompat... Este încântat de FILARMONICA ROSSINI, de IL CORO DEL TEATRO – ce mai, un REGAL!

Iar când povestește de STUDIOUL LUDOVIC SPIESS de la ONB – îl doare sufletul, totul pare făcut din cârpeli... DE CE?

CITIȚI și luați notițe din OPERA MIRACOL! Planeta OPEREI e fascinantă, iar dacă ai pătruns pe tărâmul ei plin de făgăduințe – de fapt ȚINTA ÎNTREGII PLEDOARII susținute elegant, cu rafinanament aristocratic de CP – TU, CITITORULE, NU AI DECÂT DE CÂȘTIGAT!

Copyright: INP – cIMeC 2020