Neuitatele clipe...
(Loredana Baltazar, 23 septembrie 2007)

Acum 2 ani, închiderea Festivalului căpăta semnificaţia unui nou început, anticipând deschiderea Anului Francofoniei.

În 2007, graţie organizatorilor, capitala culturală europeană, Sibiu, a fost fructificată prin evenimente-unicat, găzduind, şi ea, o ameţitoare caravană de spectacole. Nume din elita interpretativă mondială şi-au confirmat statutul, altele - mai puţin cunoscute publicului român - au reprezentat revelaţii ale actualei ediţii (precum Hesperion XXI şi Europa Galante, Orchestra Filarmonicii din Oslo / Jukka-Pekka Saraste, polii opuşi atinşi de rafinatul Nelson Freire şi energicul, emanând forţă telurică, Abdel-Rahman El Bacha ori electrizantul Joshua Bell), neuitând câştigătorii concursului: excepţionala violonistă de origine română Anna Tifu şi uluitorul pianist rus Eduard Kunz.

Şcoala interpretativă românească şi-a etalat valorile, începând cu fermecătoarele voci care ne-au captivat în particularul concert de deschidere şi încheind cu Luiza Borac, recent laureata Premiilor Muzicale BBC, prin intermediul CD-ului cu opusuri enesciene! În compania lor, ansamblul de alămuri Romanian Brass condus de Adrian Petrescu şi-a structurat inteligent repertoriul, spre a-i reliefa virtuţile expresive specifice. Pregnanţa maiestuozităţii s-a evidenţiat în Limelight Fanfare (J. Van der Roost) dar şi în Solemn Entry (R. Strauss-M. Reger) ori în cea de-a noua variaţiune din ciclul „Enigma” (E. Elgar) - bisul oferit, partener fiindu-i instrumentul rege - orga (Nicolae Licareţ); complementare, influenţa tipologiei jazzistice din suita Un londonez la New York (J. Parker), tenta virtuoză din celebrul Dans al săbiilor (A. Haciaturian) şi cea parodic-sarcastică a sugestivei viziuni asupra omului modern din Fanfare for the Recent Man (Dan Dediu) - piesă dedicată ansamblului, completează portretul unei formaţii cu „priză” la public, coordonate ferm, printr-o gestică precisă şi eficientă de către Adrian Petrescu.

Azi, ultima zi sub firmament enescian, vom ieşi de sub vraja muzicii. Doar până în... 2009.