Neuitatele clipe...
(Loredana Baltazar, 23 septembrie 2007)
Acum 2 ani, închiderea Festivalului căpăta semnificația unui nou început, anticipând deschiderea Anului Francofoniei.

În 2007, grație organizatorilor, capitala culturală europeană, Sibiu, a fost fructificată prin evenimente-unicat, găzduind, și ea, o amețitoare caravană de spectacole. Nume din elita interpretativă mondială și-au confirmat statutul, altele – mai puțin cunoscute publicului român – au reprezentat revelații ale actualei ediții (precum Hesperion XXI și Europa Galante, Orchestra Filarmonicii din Oslo / Jukka-Pekka Saraste, polii opuși atinși de rafinatul Nelson Freire și energicul, emanând forță telurică, Abdel-Rahman El Bacha ori electrizantul Joshua Bell), neuitând câștigătorii concursului: excepționala violonistă de origine română Anna Tifu și uluitorul pianist rus Eduard Kunz.

Școala interpretativă românească și-a etalat valorile, începând cu fermecătoarele voci care ne-au captivat în particularul concert de deschidere și încheind cu Luiza Borac, recent laureata Premiilor Muzicale BBC, prin intermediul CD-ului cu opusuri enesciene! În compania lor, ansamblul de alămuri Romanian Brass condus de Adrian Petrescu și-a structurat inteligent repertoriul, spre a-i reliefa virtuțile expresive specifice. Pregnanța maiestuozității s-a evidențiat în Limelight Fanfare (J. Van der Roost) dar și în Solemn Entry (R. Strauss-M. Reger) ori în cea de-a noua variațiune din ciclul „Enigma” (E. Elgar) – bisul oferit, partener fiindu-i instrumentul rege – orga (Nicolae Licareț); complementare, influența tipologiei jazzistice din suita Un londonez la New York (J. Parker), tenta virtuoză din celebrul Dans al săbiilor (A. Haciaturian) și cea parodic-sarcastică a sugestivei viziuni asupra omului modern din Fanfare for the Recent Man (Dan Dediu) – piesă dedicată ansamblului, completează portretul unei formații cu „priză” la public, coordonate ferm, printr-o gestică precisă și eficientă de către Adrian Petrescu.

Azi, ultima zi sub firmament enescian, vom ieși de sub vraja muzicii. Doar până în... 2009.