Festivalul Internațional RadiRo
(Grigore Constantinescu – 18 noiembrie 2018)

„RadiRo” este singurul festival dedicat orchestrelor radio din Europa și din lume, eveniment produs și organizat de Radio România o dată la 2 ani. Cea de-a IV-a ediție a Festivalului Internațional al Orchestrelor Radio „RadiRo”, inaugurată în seara de 18 noiembrie, reunește în acest an orchestre europene de prestigiu, dirijori și soliști de primă mărime ai scenelor internaționale, într-un program cu lucrări de, Mozart, Ravel, Debussy și Ceaikovski.

Cea de-a IV-a ediție se va desfășura între 18 și 25 noiembrie 2018 și va cuprinde două secțiuni: concerte simfonice – la Sala Radio și, în premieră, concerte de jazz – prezentate la Sala Auditorium (Muzeul Național de Artă al României).

Ediția 2018 „RadiRo” aduce la Sala Radio orchestre europene de prestigiu, ce aparțin unora dintre cele mai importante posturi publice de radio: BBC Philharmonic Orchestra (Marea Britanie), Orchestra Simfonică a Radiodifuziunii MDR din Leipzig (Germania), Orchestra Simfonică a Radioteleviziunii Irlandeze (RTÉ National Symphony Orchestra), Orchestra Radiodifuziunii Elveției Italiene (Orchestra de la Svizzera Italiana) din Lugano, alături de „gazda” evenimentului, Orchestra Națională Radio România, care are menirea inaugurării evenimentului.

Printre invitații care vor concerta se numără dirijori și soliști de primă mărime ai scenelor internaționale: dirijorii Vladimir Ashkenazy, Nathalie Stutzmann, pianiștii Mihai Ritivoiu - laureat al Concursului Internațional „George Enescu”, David Fray, Javier Perianes, violoncelistul Andrei Ioniță –, câștigător al Marelui Premiu la Concursul Internațional Ceaikovski (Moscova).

Prin această ediție a festivalului, Radio România marchează și cele două evenimente importante ale acestui an – aniversarea împlinirii a 90 de ani de existență a postului public de radio (1 noiembrie) și aniversarea Centenarului României (1 decembrie).

Toate concertele festivalului sunt transmise live de Radio România, înregistrate și difuzate ulterior de Televiziunea Română și de toate radiodifuziunile membre ale Uniunii Europene de Radio. „RadiRo” își propune să aducă în atenție extraordinara varietate repertorială, actualitatea și excelența artistică a ansamblurilor simfonice radio din Europa.

Copyright: INP – cIMeC 2018