![]() |
Cronica muzicală on-line |
Festivalul „George Enescu”: Mischa Maisky, un mesager de la Sankt Petersburg (Grigore Constantinescu – 21 septembrie 2017)
Discipol al lui Mstislav Rostropovici, violoncelistul Mischa Maisky a devenit, de mai bine de un deceniu, interpretul favorit al melomanilor bucureșteni.
Cu șapte ani în urmă a fost intens ovaționat pentru „Variațiunile pe o temă Rococo” de Ceaikovski, argument care l-a determinat să revină ca invitat al Festivalului Enescu din septembrie 2017, pentru a relua această capodoperă romantică, tot în Sala Mare a Ateneului Român, ieri seara, de data aceasta ca solist al „Russian Chamber Philharmonic Sankt Petersburg”. Violoncelistul a urcat pe scenă în cadrul seriei „Concertelor de la miezul nopții”. Programul dirijorului Juri Gilbo a proiectat mai multe piese solistice interpretate de Mischa Maisly R „Nocturna pentru violoncel și orchestră op.19” , „Variațiunile Rococo” de Ceaikovski și „Kol Nidrei”, adagio pentru violoncel de Max Bruch. Atractivitatea acestui muzician este subliniată de faima sa internațională, Maisky fiind denumit „un Paganini al violoncelului” datorită mobilității arcușului, expresiei sensibile în parcurgerea discursului muzical și carismei sale. Ansamblul cameral din Sankt Petersburg a mai oferit, în acest context, o abordare tradițională a celor două „Intermezzi op.12” de George Enescu și „Simfonia a IV-a Italiana” de Mendelssohn Bartholdy. O seară de muzică generoasă ne-a fost dăruită de mesagerii artei din Sankt Petersburg, ca reprezentanți ai școlii interpretative ruse, de unde am primit adesea nume de mari maeștri, asemenea lui Mischa Maisky. |