Festivalul Internațional RadiRo, ediția a treia
(Grigore Constantinescu – 22 septembrie 2016)

Radio România organizează, începând de mâine până pe 1 octombrie, la Sala Radio din București, ediția a III-a a Festivalului Internațional al Orchestrelor Radio. „RadiRo” este o manifestare unică în lumea muzicală contemporană.

Noutățile acestei ediții au fost prezentate, ieri, în cadrul conferinței de presă care a precedat evenimentul, de Ovidiu Miculescu, președinte director general Radio România, de Attila Vizauer, director Centrul Cultural Media Radio România și de Liliana Staicu, director Radio România Muzical.

Potrivit celor spuse de directorul de onoare ale prezentei ediții, dirijorul Kristjan Järvi, s-a apreciat cu această ocazie că Bucureștiul este actualmente cel mai important loc de întâlnire al orchestrelor radio performante din întreaga lume. Putem sintetiza acest fapt prin modul în care, timp de nouă seri, Bucureștiul, capitală autentică a muzicii clasice, într-un maraton de nouă concerte, va reuni șase orchestre radio a căror reputație excelentă în Europa și Asia nu mai are nevoie de comentarii. La pupitrul dirijoral, vor figura 22 de dirijori de mare clasă. Primul concert va fi susținut de ansamblul simfonic din Asia, „Orchestra Simfonică din Shenzen”, China. Derularea Festivalului va continua cu două programe ale „Orchestrei Simfonice NRK” din Norvegia și prima performanță a „Orchestrei Naționale Radio” din 26 septembrie. În cadrul celor două programe rezervate „Orchestrei Simfonice Radio MDR” din Leipzig, cea mai veche orchestră radio din Europa, în 27 și 28 septembrie publicul se va întâlni cu președintele de onoare al acestei ediții, dirijorul Kristjan Järvi, împreună cu renumiții pianiști concertiști Denis Kozhukhin și Stefano Bolani. Melomanii îl așteaptă cu nerăbdare, în seara de 29 septembrie, pe celebrissimul violonist Gidon Kremer, în compania „Orchestrei Simfonice Radio ORF” din Viena, condusă de Cornelius Meister. Competiția ansamblurilor simfonice va avea, în penultimul program, o reîntâlnire cu „Orchestra Națională Radio”, sub bagheta lui Leo Hussain. Finalul ediției va aparține ansamblului „BBC Concert Orchestra”, care va oferi publicului o incursiune remarcabilă în repertoriului muzical britanic contemporan, în viziunea șefului de orchestră, Barry Wordworth.

Menționăm că manifestările Festivalului sunt transmise „live” prin satelit cu sprijinul Uniunii Europene de Radio și Televiziune și Uniunii Audiovizualului ASIA-Pacific.

Președintele director general Radio România a încheiat conferința de presă subliniind că „...este extraordinar că reușim să vă întâmpinăm cu bucurie la a treia ediție a Festivalului RadiRo”.

Copyright: cIMeC 2016