Grigore CONSTANTINESCU, muzicolog Cronica muzicală on-line     HOME


Dolce Vita
(Grigore Constantinescu – 29 iunie 2015)


După „Fantoma de la Operă”, „Romeo și Julieta”, cu Gala de operetă și musical „Viața e frumoasă”, „Silvia” de Kalman și recenta premieră „Dolce vita”, Teatrul de Operetă și Musical „Ion Dacian” a deschis, în ultimul timp, perspectiva unei ascensiuni impresionante a forțelor artistice de care dispune.

Considerăm că tot ceea ce s-a prezentat în stagiunea 2014 – 2015, al cărei gong final a bătut ieri, justifică efortul de a se mobiliza, afectiv și artistic, toate valorile acestui ansamblu pentru ca soliști, dirijori, regizori, coregrafi, scenografi, orchestra și baletul să răspundă așteptărilor publicului bucureștean, după inaugurarea noului sediu.

Probabil că astfel putem să apreciem și ideea ultimei premiere, „Dolce vita” – regizor Dragoș Galgoțiu, producător delegat Cătălin Petrescu, dirijor Daniel Jinga –, care propune o nouă formulă de dialog cu publicul, după cum declară realizatorii ei. „Spectacolul acesta este imaginat ca o sărbătoare în care orchestra, soliștii, corul, balerinele și publicul, întâlniți de această dată în foaier, în spațiul de frontieră dintre cele două lumi, trăiesc o experiență împreună. Cabaretul, ariile de operetă, secvențele de dans, solo-urile instrumentale, gagurile și momentele de musical, alcătuiesc un spectacol pe care artiștii îl imaginează și îl trăiesc într-o relație de complicitate și de apropiere cu spectatorii”, ne spune Dragoș Galgoțiu.

Irina Baianț
Irina Baianț
Este posibilă o asemenea reprezentație care, în întregul ei, să demonstreze care sunt valorile de energie de care dispunem, pentru a reîncepe o istorie în care speranța era pe cale de dispariție? Cum am putut vedea, ideea unui spectacol de foaier focalizează repertorial și interpretativ nume importante. Distribuția aliniază voci masculine energice și de efect spectacular – neastâmpăratul Cătălin Petrescu, romanticul Florin Budnaru, dramaticul Ernest Fazekas, mai nou venitul, surprinzătorul Adrian Nour – și o singură „primadona”, superba soprană Irina Baianț. Solistele de balet comentează evoluțiile Cabaretului – Geraldina Petre, Eugenia Stoian și Gabriela Călin –, iar un pianist – Alexandru Burcă – asigură liantul scenariului.

Firește, în foaier există o cortină corală, condusă de asistent de cor Alexandru Muraru și una orchestrală, cu aplomb dirijată de Daniel Jinga.

Pentru ceea ce și-au propus toți, în dialogul cu spectatorii, bagheta magică a regizorului Dragoș Galgoțiu a utilizat efectele de „Lighting design”, mânuite abil și sugestiv de Gabriel Pruteanu.

Ținta acestei premiere este o promisiune, căci ultima secvență arată ca un imens tort al miresei, pe care s-a scris „Dolce vita”. O promisiune realizabilă? Desigur!

Copyright: cIMeC 2015