Margareta Pîslaru de dragul copiilor
(Daniela Caraman Fotea, 18 decembrie 2007)
Am în față un DVD recent lansat care mă duce cu gîndul la refrenul și finalul unui colind, în care se spune: „și nu uita, române să fii bun”. DVD-ul poartă titlul Margareta Pîslaru de dragul copiilor. Ce legătură are cu cele tocmai spuse? Are. Pentru că dezvăluie o față mai puțin cunoscută a Margaretei. Și la propriu – pe DVD sunt filmări din fonoteca TVR datînd din ani îndepărtați, dar și la figurat: se știe mai puțin despre faptele de suflet ale vedetei noastre. Margareta nu are gîndirea de vedetă în accepțiunea zilei, altfel spus, nu cade în admirația propriei persoane publice; se consideră deținătoarea unui talent care i s-a dat într-un fel de... „comodat”, pe care îl folosește acum în favoarea celor aflați la greu. Valoarea ei a declanșat energii spirituale și nu numai: pentru că, iată începînd din 1993, poate și mai de mult își oferă sprijinul, contribuția materială, fantezia, inventivitatea, mai ales copiilor. Voluntariatul la UNICEF a însemnat cedarea drepturilor de artist și compozitor acestei organizații, este cazul DVD-ului de care aminteam. Dar și pe cele ale CD-ului Best of Crucii Roșii fiindu-i destinate fondurile obținute în urma discului Margareta forever, de la cel aniversar la 40 de ani ai activității.

De prin 1995-96 participa în Statele Unite, la programul „Sleeping with a smile” de la Overlook Hospital, citind basme copiilor internați. O face și acum la Spitalul Grigore Alexandrescu. Și a mai avut o idee. Minunată. A imaginat un fel de degetar din material textil, care poartă numele „nu mă doare”! La rugămintgea ei, firme din țară l-au fabricat, oferindu-l spitalului. Cu el pe deget, și îndemnați să repete formula – „nu mă doare”, „nu mă doare”, micuții intră cu inima mai ușoară, în cabinetul medical.

Amintesc și gestul Margaretei de a oferi – gratuit, lecții de ținută scenică, de comportare artistică pentru cîntăreți debutanți, la Centrul național Tinerimea Română.

Aceste cîteva exemple spun mult despre personalitatea Margaretei, despre caracterul ei atît de special. De o practică unicat în rîndul vedetelor noastre: subordonarea valorii, către util. De altfel, prin motto-ul DVD-ului Margareta Pîslaru de dragul și adaug eu în beneficiul copiilor, artista aduce în atenție vorbe înțelepte: „în tinerețe ne străduim să ne facem un nume; la maturitate trebuie să folosim numele spre binele altora”.

Așadar, să păstrăm în aceste zile, îndemnul colindului: nu uita române să fii bun!