PERFORMANȚA
(Daniela Caraman Fotea – 6 iunie 2019)

Rarisimul superlativ de care beneficiază creativitatea este definit în context discografic de sintagma BEST OF. Altfel spus cele mai frumoase piese dintre cele mai frumoase! Campionul acetui tip de ediții este, la noi PAUL STÂNGĂ, prin compania sa EURO STAR. El și-a făcut o practică de a oferi generațiilor, discuri compact ce aduc în memorie, îi inițiază și pe cei mai tineri în VALORI.

Cei mai recenți beneficiari au fost MARIUS ȚEICU și ANGELA SIMILEA. Câte două discuri CD fiecare. Afluența substanțială de la lansarea în magazinul MUZICA a fost un argument imbatabil pentru cele scrise. Parcurgând garnitura solistică a înregistrărilor lui Marius Țeicu se poate ușor conchide: cele mai importante voci ale multor decenii i-au cântat melodiile (nu întâmplător am intitulat monografia pe care i-am dedicat-o MARIUS ȚEICU – COMPOZITOR DE TOP). Îmi revine în memorie și sala de la Palatul Copiilor, plină până la refuz de adolescenți, elevi, care dansau și CÂNTAU piesa O PORTOCALĂ, lansată cu peste 25 de ani în urmă!!

Așadar, pe Marius Țeicu îl cântă pe cele două discuri ANGELA SIMILEA, CORINA CHIRIAC, MIRABELA DAUER, ADRIAN DAMINESCU, MONICA ANGHEL, AURELIAN ANDREESCU, GABRIEL COTABIȚĂ, AURELIAN TEMIȘAN, SILVIA DUMITRESCU, PAULA SELING, MARINA VOICA, GABRIEL DOROBANȚU, OANA SÂRBU, BINEÎNȚELES, el însuși. Corina Chiriac, cu profesionalitatea ei i-a invitat pe aproape toți în emisiunea ei. Altfel spus, a OPRIT, a îndreptat timpul, asupra VALORILOR.

Notez pentru CD-urile lui Țeicu un gest de mare noblețe (de altfel obișnuit la compozitor): toate piesele au fost selectate dintre cele scrise pe versurile lui EUGEN ROTARU, POET PROLIFIC, plecat dintre noi, de harul căruia au beneficiat toți compozitorii importanți ai muzicii noastre ușoare. Sunt 41 de piese! Din anii de demult îmi amintesc și de un alt gest de suflet, de aceiași solidaritate cu confrații. Și Marius și Mihai Constantinescu au refuzat la ARIA o plecare la Paris pentru că cel care era alături de ei, virtuozul interpret la muzicuță, CORNEL IONESCU NU PRIMISE VIZA. Urmarea? Au plecat toți trei...

Pe cele două discuri există și două duete memorabile: compozitorul cu Angela Similea și Mirabela Dauer cu Aurelian Andreescu.

Când ieșim în lume suntem preocupați de felul în care arătăm: ar fi bine să ne pregătim și spiritual pentru întâlnirile cu ceilalți. L-am auzit pe Gabriel Liiceanu spunând-o. Angela Similea se modelează perfect, de o viață, ambelor ipostaze..., distincția, stilul, pe de-o parte. Pe de alta perfectul comportament în societate și profesie. Ca să nu mai amintesc de vocea splendidă, de sensibilitatea interpretării. Neschimbate în ani; aș spune că ea a fost mereu și ESTE, SIMILARĂ cu ea însăși... Și pentru că asemenea calități nu sunt perisabile, iată, ea are și cel mai longeviv club de fani. Și ce frumos se numesc ei: ANGELIȘTII!

Angela a fost și este dintotdeauna foarte stăpână pe reacțiile, pe semnalele oferite celor din jur prin interpretările ei. Cred că nu este o regie interioară ci de modul ei de a fi – delectant și mângâietor...

Angela este, pentru a folosi un titlu dintre multele ei șlagăre, O BALADĂ A IUBIRILOR DESCHISE, în care se regăsesc, iubirea de mamă, de soție, de colegi, de public. Ea a purtat mereu cu ea în muzica ușoară și nu numai, SPIRITUL CRĂCIUNULUI!

Copyright: INP – cIMeC 2019