PETRECERE ROMÂNESCĂ...
(Daniela Caraman Fotea – 30 ianuarie 2019)

Este titlul iscusit sub care profesioniștii companiei EURO STAR au oferit muzicologilor la început de an, un eșantion din vasta lor producție de compact discuri; artiști ale căror recitaluri sunt foarte greu de cuantificat, voci care umplu sălile de spectacol, atrag audiență pentru emisiunile mediei, laolaltă aduc public pe stadioane și, în București, umplu Sala Palatului.

Printre ei și voci proaspete: CORINA ELENA BADEA este una dintre ele; are acum două discuri, este înzestrată bogat artistic, deși în profesie își urmează mama: este doctoriță, cu clinică proprie și colaborări la spitale importante, locuiește în Tulcea; provine din tulpina fîrșerotă a aromânilor; își compune majoritatea pieselor, este și poetă, cântă impecabil și în română și în aromână. Este și o bună instrumentistă. Se acompaniază în înregistrări și la pian și la chitară, instrumente pe care le-a studiat din copilărie. Mai are o calitate aparte: indiferent de ethos-ul cântecelor, ritmul ei interior, puternic, trezește dorința de mișcare, de... dans. Cel de al doilea disc are și un titlu aparte – Cântece cu chitara și cu aromă de cireșe amare pentru prieteni speciali. Sunt discurile cu numerele trei și patru din cariera artistei care a fost aplaudată în mari orașe românești, dar și în afara țării. Excelente ediții!

VIORELA FILIP este cunoscută și apreciată în contextul unor categorii extinse de public; mai întâi de cei care îi aplaudă de bună vreme vocea specială, dulce dar și temperamentală, cu elitistă dozare a emoțiilor, apoi de compozitorii cărora le-a interpretat piesele, transformându-le repede în șlagăre: de Dumitru Lupu, Corneliu Meraru, Jolt Kerestely, Marcel Dragomir, Nicolae Caragia, Dan Iagnov și nu în ultimul rând de cei cărora le-a dezvăluit arta cântului în calitate de profesoară la Școlile populare de artă. Ce frumoase cuvinte sunt încredințate booklet-ului de câțiva dintre cei din urmă. Marian Stere, poet și realizator de emisiuni la Radio România internațional scria: printre anotimpurile muzicii noastre românești, Viorela Filip este o minunată și perpetuă primăvară... Tamara Alina Bucur, fostă elevă: un artist complet: compozitoare, poetă interpretă și o profesoară excepțională... Nu există concurs important la care să nu se fi afirmat, să nu fi fost laureată atât prin elevii ei, cât și în calitate de compozitoare și interpretă (Mamaia, Mamaia copiilor, Melodii, Music my love by Viorela Filip, Tuzla ș.a.).

MARINA FLOREA a știut dintotdeauna să-și aleagă repertoriul; și pe discul întitulat STELE PERECHI, partenerii ei de înregistrări, de spectacole, compozitori de prestigiu îi dedică vorbe speciale: HORIA MOCULESCU scrie: când vorbești despre o artistă ești obligat să emiți păreri și despre latura ei artistică: Marina Florea este EXCEPȚIONALĂ și atât! FUEGO: sunt onorat că o am drept prietenă... și că am dat naștere în ultimii ani mai multor duete speciale, de la George Grigoriu la Nicolae Kirculescu. Acest Cd este unul de colecție...

SILVIA DUMITRESCU este cunoscută pentru nonconformismul ei. Nici în cazul de față nu se dezminte (dar cu concursul performantului și pretențiosului compozitor și instrumentist VIRGIL POPESCU. Toate cele 12 piese de pe disc, reunite sub titlul Îl așteptăm pe Moș Crăciun, îi aparțin). Neașteptată colaborare, petrecută în contextul unei atmosfere sonore deosebite (și datorită prezenței în acompaniament a virtuozului Florin Ochescu).

Scriam nu de mult: orice reeditare a muzicii lui MARIAN NISTOR are și impact artistic dar și unul financiar, pentru că acest artist nepereche, scrie VIU. Știindu-se mare melodist, autor de ever-green-uri, Marian Nistor s-a concentrat din totdeauna asupra versurilor pe care și-a modelat inspirația muzicală. A fost apreciat în metafore și cuvinte alese și de Adrian Păunescu dar și de Corneliu Vadim Tudor. Citesc pe bokklet-ul discurilor, versuri de Ion Lotreanu, Eugen Frunză, Grigore Vieru, Alexandru Macedonski, Serghei Esenin, George Bănuță, Demostene Botez ș.a. Iar cele de inspirație folclorică, pentru că unul dintre cele două discuri este realizat alături de soția sa Dorina Paraschiv Nistor se alătură frumuseții de tezaur național. Conchid: Marian Nistor a avut mereu bogate și elitiste lecturi...

MARIUS ȚEICU ȘI COPIII – Crăciun fericit! Dincolo de frumusețea muzicală a creațiilor lui Țeicu, acest disc este și o... școală: aflăm din booklet că celebrele colinde Moș Crăciun cu plete dalbe, O ce veste minunată sunt scrise de I.D. Chirescu și respectiv, D. Kiriac. Îmi aduc aminte de o sală întreagă de copii, vreo 800, care cântau într-un glas O portocală la mai bine de 25 de ani de la lansarea șlagărului. Acesta este și rămâne MARIUS ȚEICU. Mulțumim Euro star!

Două surprize în darul primit: Discul lui IONUȚ DOLĂNESCU – Are tata o fetiță (din fotografii mă privesc parcă ochii bunicului său Ion Dolănescu, artist referențial pentru cultura națională) și apoi celebrisimele colinde de decembrie și pentru totdeauna interpretate de Connie Francis, Harry Belafonte și Dean Martin. Titlul discului White Chrismas.

Un dar aparte cu care Euro star ne-a luminat începutul lui 2019.

Copyright: cIMeC 2018