|
Cronica muzicală on-line |
La Palatul Suțu, recitalul sopranei Catarina Coresi Lal (Costin Popa – 17 octombrie 2019) ![]() Foarte rar prezentă pe afișele românești – din păcate -, soprana Catarina Coresi Lal, stabilită din 1998 la Viena, a susținut recent la Palatul Suțu un recital în acompaniamentul pianistic al Adrianei Maier. Cu solidă afirmare pe scene internaționale de operă, artista a oferit publicului un florilegiu de lieduri de Schubert, Joseph Marx, Max Reger, Ceaikovski, Rahmaninov, Reynaldo Hahn, Poulenc, Delibes, prilej de prezentare a unui repertoriu pe care îl servește cu aleasă cultură stilistică, în trei limbi, germană, rusă, franceză. Glasul strălucitor, proaspăt și amplu al Catarinei Coresi Lal a inundat în armonice argintate salonul cu scară monumentală și a sedus publicul prin expresivitatea cântărilor. După contrastele jucăușe din „Râde și plânge”, partiturile schubertiene au fost ilustrate în omogenitate („Noapte și visuri”) și cu nuanțări încărcate de tristețe („Margareta la vârtelniță”). Soprana este o remarcabilă creatoare a climaxului rezultant din text și muzică (Marx – „Noapte binecuvântată”), iar inflexiunile vocii, atacurile de sunete în pianissimo îl slujesc la perfecțiune (Reger – „Cântecul de leagăn al Mariei”). ![]() În valsări, spiritul înaripat, parfumul plin de melancolie au cotropit melodiile franceze, pentru ca spectaculosul „Les filles de Cadix” (Delibes) din final să umple salonul cu șarm exploziv. Ca bis, Caterina Coresi Lal a oferit piesa „Umbra” de George Cavadia, lăsând publicului – în totul – puternica impresie că trebuie reascultată cât de curând în București. |