|
Cronica muzicală on-line |
||||||
Marina FANtastica (Costin Popa – 19 iunie 2019) ![]() Serata, desfășurată în prezența unui numeros public, care a putut achiziționa la intrare volumul „Marina, Marina, Marina. MARINA KRILOVICI” de Alice Năstase Buciuta, 250 de pagini bogat ilustrate, editate exemplar de „Cărțile Tango”, București 2019, prefațate de însăși Luminița Arvunescu, a debutat cu cuvântul de întâmpinare rostit de prof. univ. dr. Verona Maier, prorector al Universității onorate de prezența în scenă a unei vechi absolvente de mare valoare, devenită vedetă aclamată și sărbătorită la „Opera FANtastica” chiar la câteva zile de la aniversarea zilei de naștere. Vaporoasă și princiară, Marina Krilovici nu și-a ascuns emoția revederii cu fanii bucureșteni. Proiecțiile de pe fundalul Studioului au rememorat momente din viața și cariera artistei, în timp ce vocea cu patină prețioasă de aur vechi, vecină bronzului, a rezonat în lecturi memorabile ale ariilor „O mio babbino caro” din „Gianni Schicchi” de Puccini și „Pace, mio Dio” din „Forța destinului” de Verdi, cea din urmă, o amintire încă vie – pentru cei din generațiile trecute – a interpretării – șoc cu care a câștigat Concursul Internațional George Enescu, ediția 1964 și care a devenit referință absolută pentru mulți și multe, ani în șir. Alături de glasul amplu, s-a detașat bogăția de nuanțe, între accente viguroase și rafinamente. Luminița Arvunescu, profesionistă de excepție, a condus cu abilitate dialogul cu reputata artistă, întrețesând ideile și temele, așa încât publicul să soarbă cu nesaț cuvintele amândurora, să plece îmbogățiți spiritual. În acompaniamentul de pian al excelentei Luminița Berariu, câțiva tineri invitați, artiști care s-au bucurat și se bucură de îndrumările Marinei Krilovici, au adus maestrei omagiul lor, prin cânt și vorbe calde. Îi numesc mai întâi pe cunoscuții soliști ai Operei Naționale București, soprana Marta Cristina Sandu (prima arie a lui Liù „Signore, ascolta!” din „Turandot” de Puccini și „Je marche sur tous le chemins” din „Manon” de Massenet), pe tenorul Lucian Corchiș (aria „Pourquoi me réveiller” din „Werther” de Massenet). Cei doi au cântat și duetul „Parigi, o cara” din „Traviata” de Verdi. Prima surpriză a serii a fost de a-l reauzi live pe baritonul Șerban Vasile, deja lansat într-o promițătoare evoluție internațională și sosit la București special pentru eveniment. În formă optimă, și-a expus glasul de valoroasă culoare în fraze verdiene derulate într-o perfectă înțelegere stilistică, autoritar, cu aplomb și intenții vocale amănunțit exprimate. Astfel am ascultat, din „Don Carlos” de Verdi, duetul „Dio, che nell'alma infondere” (în compania lui Lucian Corchiș) și aria „Io morrò”, moartea lui Posa. Surprizele nu s-au oprit aici. Cea mare a urmat. Venită direct de la repetițiile ce se desfășoară la Opera bucureșteană pentru premiera noii producții cu „Trubadurul” de Verdi, în scenă a intrat soprana Cellia Costea, rezidentă în Grecia, elevă a Marinei Krilovici, de ale cărei sfaturi beneficiază în continuare. Cellia Costea, cu carieră internațională în plină desfășurare, posesoare a unei voci de soprană lirică-spintă, înveșmântată în armonice de preț. Parcă destinată portativelor verdiene a interpretat alături de Șerban Vasile duetul Leonora – Contele de Luna din actul al IV-lea al operei „Trubadurul”. Amintirile Celliei Costea despre prima întâlnire ateniană cu Marina Krilovici au reprezentat unul dintre momentele de vârf ale seratei, alături de cele muzicale. Și, mult așteptata clipă a sosit. Marina Krilovici a trecut lângă pian și a făcut să răsune Studioul de Operă prin timbrul său fastuos, exprimat în trei secvențe. Cu emoționantă sensibilitate, „Partir c'est mourir un peu” de Tosti și aria „Va! Laisser couler mes larmes” din „Werther”, alături de „Je suis grise” din „Pericola” de Offenbach, plină de umor contaminant. ![]()
Șerban Vasile, Luminița Berariu,
Cristina Marta Sandu, Marina Krilovici, Luminița Arvunescu, Cellia Costea, Lucian Corchiș În foaier a urmat o sesiune de autografe acordate de artista sărbătorită și omagiată, ca și de autoarea cărții. Salonul muzical „Opera FANtastica” devenit ad-hoc „Marina FANtastica”, mare succes, a fost posibil grație colaborării dintre Luminița Arvunescu, Asociația pentru Muzică, Artă și Cultură, Universitatea Națională de Muzică bucureșteană și „Wagner – arte frumoase și povești” . * FOTO: Paul Buciuta. |